ny lamborghini logga

Lamborghini har uppdaterat sin logotyp för första gången på mer än 20 år och gett sitt varumärke, den rasande tjuren, en ny look som syftar till att främja företagets attribut.

Den nya logotypen, som kommer att användas på alla nya bilar framöver, sägs ”bättre återspegla de ”modiga”, ”oväntade” och ”autentiska” värdena” i Lamborghinis ”mission”.

Den italienska superbilstillverkaren har också skapat ett nytt skräddarsytt typsnitt som ”ekar bilarnas omisskännliga linjer och kantighet”.

Själva emblemet är mycket likt den tidigare versionen, men de ljusa gulddetaljerna har tonats ner till en subtilare brons och Lamborghini-namnet är skrivet i ett ”bredare” typsnitt, ”som symboliserar varumärkets tydliga identitet”.

Den första bilen att bära det nya märket förväntas bli plug-in hybridversionen av Urus SUV, som kommer att avslöjas under de kommande månaderna, följt av Hurácans efterträdare senare i år.

Själva tjuren kommer att visas individuellt – utan sin sköldformade omgivning och namnet Lamborghini – för första gången på företagets webbplats och sociala mediekanaler.

Omprofileringsprogrammet är det senaste steget i Lamborghinis affärsstrategi ”Direzione Cor Tauri”, enligt vilken företaget kommer att elektrifiera sitt sortiment i slutet av 2024 och introducera sin första elbil – baserad på det slående Lanzador crossover-konceptet – omkring 2028.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *