Den Koreanska superminin får mer säkerhetsutrustning som standard, nya färger och möjlighet att få uppdateringar över molnet.
Hyundai har presenterat en ansiktslyft i20 hatchback som man hoppas kan återuppliva den vikande försäljningen av konkurrenten Ford Fiesta.
Den nya Hyundai i20, som har en subtil omdesign, ny interiörteknik och säkerhetssystem för passagerare som standard, kommer att lanseras under det tredje kvartalet i år för att bygga vidare på fjolårets 59 914 försäljningar – en minskning med 5 % jämfört med 2021.
Supermini-modellen var den koreanska tillverkarens tredje mest sålda bil mellan 2021 och 2022.
En talesman för Hyundai kunde inte bekräfta om den heta Hyundai i20 N kommer att återkomma, men sa att den troligen kommer att återvända till utställningslokalerna vid ett framtida datum.
Hyundai har behandlat denna vanliga i20 med en omdesignad främre och bakre stötfångare, nya 16- och 17-tums legeringshjul och nya Z-formade LED-lampor fram och bak.
Den låga takprofilen och den relativt långa hjulbasen har behållits för att bibehålla dess aerodynamik och sportiga hållning, säger Hyundai.
I övrigt får i20 tre nya färgalternativ: Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl och Meta Blue Pearl.
Invändigt kommer den nu med mer utrustning som standard. Den får en 4,1-tums LCD-instrumentskärm, kartuppdateringar över luften, USB-C-portar och 4G-dataanslutning.
Tillvalsutrustningen förblir densamma, inklusive ett 10,25-tums instrumentkluster, en 10,25-tums infotainment-pekskärm, Apple CarPlay, Android Auto, trådlös smartphoneladdning och GPS-spårning.
Ett interiörpaket Lucid Lime (tillval) har införts för att markera ankomsten av den nya limefärgade färgen, vilket medför omdesignade sätesvävnader och limefärgade sömmar.
Förutom detta finns nu förbättrade säkerhetssystem som standard. Dessa inkluderar Lane-following asstiance och forward collision-avoidance assistans, som bromsar när bilen upptäcker en kommande kollision vid en hastighet under 8km/h och som nu kan upptäcka cyklister samt fotgängare och andra fordon.
Motorerna och valmöjligheterna för växellådor är desamma som tidigare. Alla trims har en 1,0-liters trecylindrig turboladdad bensinmotor med tre cylindrar som utvecklar antingen 98 hk eller 118 hk, kopplad till en sexväxlad manuell växellåda eller som tillval en sjuväxlad automat med dubbelkoppling.
Prissättningen har ännu inte bekräftats för den ansiktslyfta i20, och Hyundai har inte heller meddelat om Hyundai i20 N hot hatch kommer att återkomma.